Innehållsmarknadsföring

Innehållsmarknadsföring

Innehållsmarknadsföring handlar om att väcka engagemang hos målgruppen genom att skapa och dela värdefull och relevant innehåll. Det pratas ofta väldigt varmt om innehållsmarknadsföring och visst är det ett bra verktyg att använda men det krävs samtidigt mer än ett bra innehåll för att lyckas bra med det. Det finns många faktorer som spelar in, vad som ska skrivas, vad vill kunderna ha, när det ska spridas och var det ska spridas. Det krävs alltså lite planering över hur man ska hantera innehållet för att innehållsmarknadsföring ska lyckas för det ska ju trots allt vara både marknadsföring och innehåll, inte bara innehåll. …

Innehållsmarknadsföring →

Lyckas med viral marknadsföring

Viral Marknadsföring Old Spice

Viral marknadsföring (viral marketing) är när något får en stor spridning över flera olika plattformar och att spridningen samtidigt skapar ett värde för varumärket. Att lyckas med viral marknadsföring är en konst och bland alla företag som använder sociala medier för att sprida sina budskap är det bara några enstaka som lyckas med att verkligen få en viral spridning. Det är dock svårt att lyckas men om man gör det kan det få en stor effekt. Det finns många exempel på varumärken som brukar lyckas och ett av de är är Old Spice som med sina filmer fått en väldigt stor viral …

Lyckas med viral marknadsföring →