The Oreo Cream Separator

The Oreo Cream Seperator

Man kan inte få för mycket av bra reklam och The Oreo Cream Separator är en reklamfilm som faller mig i smaken. I filmen får vi se en kakälskande man som troligtvis skapat den första maskinen för att separera Oreos. Bakom maskinen ska David Neevel, en copywriter från Portland stå och karaktären i filmen känns realistisk. Annars brukar det finnas en tendens att man överdriver en nördig karaktär vilket kan vara kul ibland men ibland passar det bättre med naturliga karaktärer som i den här filmen. Filmen är en del i kampanjen ”Cookies vs. Creme” och bakom den ligger Kennedy + Wieden …

The Oreo Cream Separator →

Push to add drama

Förra veckan började det här klippet cirkulera i sociala medier och det fick en otroligt stor spridning på kort tid. I skrivande stund har det gått fem dagar sen publiceringen och klippet har fått närmare 22 miljoner visningar. Bakom reklamfilmen står byrån Duval Guillaume Modem som har i uppgift att promota TNT, en ny belgisk tv-kanal. För att göra detta placerade man ut en stor röd knapp på ett ödsligt torg där en skylt med texten ”Push to add drama” lockade förbipasserande att trycka på knappen. TNT:s tagline är ”We know drama” och det visade man tydligt. Genialiskt!

Annonsmiss av Aftonbladet

Annonsmiss

Kanske lite olycklig placering av Silja Lines annons på Aftonbladet, eller vad tycker ni?

Skåla med IKEA

IKEA har en app för iPhone som du kan skåla med. Du väljer vad du vill skåla med, champagne, vin, öl eller mjölk. Du hittar en person med appen och så skålar ni. När ni skålar byts namn och foton så det blir enkelt att knyta kontakt. Appen tar också en bild och bilderna kan du dela på Facebook och Twitter. Skål! Här hittar du appen