Facebook Places snart här

Facebook Places är en tjänst som Facebook utvecklat och som snart kommer till Sverige. Det planeras att släppas runt januari. Facebook Places är helt enkelt en social tjänst som gör det möjligt för dig att check in på olika platser där du är. Är du på Ikea kan du tala om det för dina vänner och har du tur kanske någon är i närheten och kan hjälpa dig bära hem möbler. Det ska bli intressant att se om svenska företag nappar på att använda tjänsten. Levis har bland annat gör det möjligt att när folk checkar in i en fysisk …

Facebook Places snart här →

Facebook Status Trends 2010

Både, Google, Youtube och Twitter har lanserat statistik över vad som varit mest populärt under det gångna året. Facebook går nu ut med Facebook Status Trends 2010 som visar det vanligaste under det gångna året. Listan visar de 10 mest använda ordern eller fraserna och det gäller globalt. 1. HMU Nykomlingen och förvåningen för 2010 är förkortningen HMU (hit me up). Begreppet var inte alls använt under 2009 men har kommit starkt under det gångna året. Hit me up betyder att man önskar bli kontaktad via e-post, sms eller chatt. 2. World Cup Det andra mest förekommande frasen är World …

Facebook Status Trends 2010 →

Top Twitter Trends 2010

Twitter redovisar Top Twitter Trends 2010 som visar det mest omtalade i lite olika kategorier. Finns ett par kategorier så som teknologi, kändis, film med flera. Det mest omtalade oberoende av kategori är: Gulf Oil Spill FIFA World Cup Inception Haiti Earthquake Vuvuzela Apple iPad Google Android Justin Bieber Harry Potter & the Deathly Hallows Pulpo Paul För att kolla på kategorierna kika in här!

Youtube Trends

På Youtube Trends får du mer information om trender på Youtube. Man kan se Mest Visade och Mest Delade videos.  Man kan filtrera resultaten på ålder, kön och plats. Rätt intressant att se vad som är populärt så gå gärna in och kolla lite för det är rätt så kul tidsfördriv. Använder ni Youtube mycket? Personligen så använder jag det inte särskilt mycket längre. Det är mest när någon kompis skickar något kul klipp men annars så använder jag det inte särskilt mycket. Bifogar Youtubes video om Youtube Trends.

Youtube Rewind 2010

Vill du titta tillbaka på 2010 och se vad som visats mest på Youtube under det gångna året så kan du kika in på Youtube Rewind. Där kan du  se vilka söktermer som ökat mest, mest visade videos och mest visade musikvideos. Google skriver bland annat i sitt pressmeddelande att: ”Mer än 35 timmar video laddas upp på YouTube varje minut: under 2010 spelades klipp upp mer än 700 miljarder gånger och över 13 miljoner timmar video laddades upp totalt under året” Mest visade filmer, globalt: BED INTRUDER SONG!!! (nu på iTunes) TIK TOK KESHA Parody – Key of Awe$ome #13 Greyson …

Youtube Rewind 2010 →

Facebook Gilla-knapp ett måste för e-handeln

Något som alla e-handlare borde integrera är en knapp för att ”Gilla” produkterna. Ni har säkert sett den innan och jag använder den bland annat på varje inlägg här. Det som är så bra med Facebook knappen är att den driver en hel del trafik till din e-handel. När kunder gillar en produkt visas detta på Facebook och kundernas vänner kikar in för att se vad vännen gillat. Problemet med många e-butiker är att det inte finns något sätt att kommunicera ut vad man hittat på sidan. Det ska gå enkelt och lätt för att få ut innehållet till diverse …

Facebook Gilla-knapp ett måste för e-handeln →

Ny profil på Facebook

Facebook håller på att rulla ut en ny profil-design och jag har testat det nu under eftermiddagen. Tycker det ser fräscht, tydligt och enkelt ut. Ni kan läsa mer på Facebook och aktivera den nya profilen där också. Vad tycker ni?